scripts // sceneggiature

 
 

lemon curd

lemon Curd is an original screenplay by Eleonora Saravalle.

logline: Vic finds out she was hit as a child but can’t remember who did it—her self-obsessed mother? her overbearing father? her distant brother? and when her girlfriend issues an ultimatum of three weeks to solve the mystery if Vic wants to meet Nina’s parents, just when tense family dynamics resurface, the pressure grows until Vic can no longer forget what she never wanted to remember.  

Lemon Curd is an official selection of seven festivals, placing in the top 48 out of 3,000+ screenplays in The Golden Script Competition.

a proof-of-concept is being circulated to various film festivals for consideration.

lemon curd è una sceneggiatura originale scritta da Eleonora Saravalle

logline: Vic scopre di essere stata picchiata da piccola, ma non si ricorda chi è il colpevole—la madre egotista? il padre invadente? il fratello distante? e quando la sua ragazza le da’ un ultimatum di tre settimane per risolvere il mistero se vuole incontrare la sua famiglia, giusto quando emergono dinamiche tese nella famiglia di Vic, la pressione cresce, finché Vic non piò più dimenticare ciò che non voleva mai ricordare.

lemon curd è una selezione ufficiale di sette festival, classificandosi come finalista con 47 altre sceneggiature da più di 3.000 nel Golden Script Competition.

un proof-of-concept è in fase di considerazione in vari film festival.


dried apricots

Dried Apricots is a one-woman show written and performed by Eleonora Saravalle.

it follows Young Woman who writes a raunchy romance novel to fix her life because she’s not a good Jewish daughter, she works in a café at 30, she’s basically a virgin even though she’d love to use sex as a coping mechanism, and all this while her best friend’s life falls apart —we’ve all been there. oh. you haven’t?

it’s a blend of Jewish neurosis and female anxiety that falls somewhere between Fleabag and Portnoy’s Complaint

it ran at Edinburgh Festival Fringe in 2022 and at off-Broadway through United Solo in November 2022.

Fringe Biscuit called it “a brilliant solo performance portraying a well-crafted protagonist.”

dried apricots è un monologo di 60 minuti scritto e recitato da Eleonora Saravalle

segue una Giovane Donna che scrive un romanzo semi-erotico per sistemare la sua vita perché non è una brava figlia ebrea, lavora in un bar a trent’anni, è praticamente una vergine anche se sarebbe estatica di usare il sesso come strategia per digerire le delusioni della vita, e tutto ciò mentre la vita della sua migliore amica cade a pezzi. capita a tutti…giusto?

è un mix di neurosi ebree e ansie femminili che cade da qualche parte tra Fleabag e Il Lamento di Portnoy.

ha debuttato a il Edinburgh Festival Fringe nel 2022 ed off-Broadway a New York tramite il festival United Solo nel Novembre 2022.

Fringe Biscuit l’ha chiamata “una solo performance brillante che rappresenta un personaggio ben sviluppato.”